Annie Jansen Harrie Spronken

Artistiek Leider

Harrie Spronken, geboren te Sittard, studeerde piano, schoolmuziek en zang aan de conservatoria van Maastricht en Luik. Als solist zong hij o.a. de nederlandse première van het `Te Deum` van Krystof Penderecki.

Zijn naam is onlosmakelijk verbonden aan de `Limburgse Koorschool Cantarella` het kinder/jeugdkoor waarmee hij in 1983 startte. Zijn grote voorbeeld is de hongaar `Zoltán Kodály` die zich tijdens zijn leven bleef inzetten voor `goede muziek` voor kinderen.

Harrie Spronken schreef een aantal composities voor kinderkoren waarvan `De Dierenriem` ongetwijfeld een van zijn bekendste werken is. Als muziekdocent is Harrie Spronken werkzaam bij `Artamuse` en het conservatorium van Maastricht